Az online vásárlások növekedését a boltok bezárása okozza ugyan, de az igazság az, hogy a kiskereskedelmi vásárlások 94% -a még mindig üzletekben történik (Retail Touchpoints szerint: https://www.retailtouchpoints.com/resources/type/infographics/retail-vs-e-commerce-trends-a-match-made-in-heaven ). Valójában a boltban még mindig állandó növekedés tapasztalható az előző évhez képest. A kiskereskedőket, akik bezárják üzleteiket, tulajdonképpen nem az e-kereskedelmi szektor váltja fel, hanem olyan márkák helyettesítik, amelyek kiváló vásárlói élményt tudnak nyújtani.
A vevő vásárlás útja nagyon lineáris és kiszámítható volt. A kereskedők is számíthattak erre a konzisztenciára és szabályszerűségre, még hűségprogramjaikban is, de ma a vevő útja megváltozott. Ahelyett, hogy meglátogatná a boltot, és többet kontaktálna egy eladóval, a fogyasztók többnyire digitális csatornák keverékére támaszkodnak, hogy több információt gyűjtsenek.
A vevő útján a hűségprogramok is fejlődtek a fogyasztók üzletekbe történő eljuttatásában. A marketingesek kezdik kiszorítani a kuponfüzeteket, és a hűségprogramok sokkal tech-alapúabbak, relevánsabbak és vonzóbbak. A fogyasztók kedvelik az ilyen típusú programokat, és folyamatosan keresnek új és innovatív lehetőségeket. A fogyasztók nagyobb valószínűséggel vásárolnak ott, ahol valami pluszt kapnak a pénzükért.
A különböző lojalitási programokkal, illetve cashback rendszerekkel kapcsolatos stratégiák lehetővé teszik a marketingszakemberek számára, hogy széleskörű tranzakciós adatokat gyűjtsenek a vásárlási szokások megismeréséhez, amelyeket hatékonyabb marketingstratégiák létrehozására használhatnak.
Erre nagyon jó példa a RECASH koncepciója. A RECASH nem csak egyszerű adatelemzéssel oldja meg a hűség problémakörét, hiszen teljes képet kap a fogyasztóról, így egyfajta AI technológiával ajánlást is tesz az adott cég/üzlet versenytársával kapcsolatban.
Tehát a RECASH platformja egyedülálló AI alapú marketingeszköz, amely közvetlenül a versenytársak ügyfeleit célozza meg, így rendkívül hatékonyan növeli piaci részesedést is.
A rendszer képes bármelyik bankkártyát egyszerűen „cashback” kártyává minősíteni. A második, fizetési szolgáltatásokról szóló irányelv (PSD2) szerint működő fiókinformációs szolgáltatóként (AISP) - ez egy egyszerű kattintással véghez vihető. Algoritmusa úgy van programozva, hogy a felhasználói profilokat átfogóan elemezze, és ami a legfontosabb: A versenytársaknál végbemenet tényleges költéseket figyeli. Ha ez megtörténik, akkor különböző módon emlékezteti a felhasználókat arra, hogy legközelebb válassza az Ön vállalkozását annak érdekében, hogy PÉNZVISSZATÉRÍTÉST kapjon a választásáért cserébe. Ezeket a vevőket meg tudja fogni mindenekelőtt a „cashback”-kel, a személyre szabott ajánlatokkal, illetve az innovatív és új hűségrendszerrel.